Mogelijkheden tot afstuderen bij MyFutures!

MyFutures is een onderzoeksproject van de TU Delft en de Design Academy Eindhoven met als onderwerp: “Tools to support thinking about personal futures”. Vanaf september 2017 hebben we plek voor 5 studenten die gaan afstuderen op de vraag:

Hoe kun je familieleden ondersteunen als zij met elkaar op de toekomst willen of moeten anticiperen?

We zoeken: Afstudeerders gaan tools ontwerpen én testen om families te ondersteunen bij het bespreken van delicate onderwerpen zoals ouder worden, onderlinge afhankelijkheid, angst, hoop en verwachtingen voor de toekomst. We zoeken daarom studenten die goed empatisch kunnen ontwerpen en het leuk vinden om dit in nauwe samenwerking met de gebruikers te doen.

We bieden: Binnen het onderwerp bieden we de ruimte om een eigen opdracht te formuleren en met een relevante externe partner samen te werken. Via ons partnernetwerk kunnen we je in contact brengen met een zorginstelling, verzekeringsmaatschappij of gemeente. Daarnaast zou het ook interessant zijn om de samenwerking te zoeken met bijvoorbeeld een notariskantoor, woningcorporatie of projectontwikkelaar. De kennis die we het afgelopen jaar hebben opgedaan uit wetenschappelijke literatuur, interviews en case studies over manieren waarop mensen met de toekomst omgaan en welke barrières zij hierbij ervaren zijn natuurlijk beschikbaar voor een goed fundament en een vliegende start van het project. Eigen ideeën en initiatief worden zeer gewaardeerd en willen we graag bespreken. Daarnaast denken we graag mee over een geschikte chair of mentor die past bij jou en bij de opdracht.

Informatielunch

Woensdag 17 mei,  12.30-13.30,  Studio Say (32B-2-060)

Interesse? Laat even weten dat je komt! Mailen kan naar e.ernst@tudelft.nl en p.j.stappers@tudelft.nl

*because these projects require fieldwork with Dutch partners, we only advertise this call in Dutch.